۱۲/ اسفند /۱۴۰۳
11:58 08 / 10 /1401
یک استاد علوم پزشکی در گفت‌وگو با آنا:

نیازمحور شدن پایان نامه‌ها وظیفه استاد راهنماست 

نیازمحور شدن پایان نامه‌ها وظیفه استاد راهنماست 
استاد تمام گروه سم شناسی بالینی مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: مجری طرح و استاد راهنما باید در راستای نیاز محور شدن پایان نامه‌های دانشگاهی در راستای نیاز‌های جامعه بکوشد. 

مصطفی زاده استاد تمام گروه سم شناسی بالینی مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره شاخص‌های مقالات کاربردی بر مبنای شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: همه متخصصان در ابتدا باید نیاز‌های کاری خود را متوجه شوند تا مسیر خود را برای رفع مشکلات کشور مشخص کنند و متناسب با آن قدم بردارند. 

وی افزود: برای مثال در گروه سم شناسی اگر میزان مرگ و میر و عارضه از مسمومیت با نوعی ترکیب بالاست و روش درمانی موثر وجود ندارد باید انجام تحقیقات به این سمت و سو پیش بروند. 

مصطفی زاده تصریح کرد: روی مطالعات اپیدمیولوژیک و مطالعاتی که به صورت گذشته نگر هستند تحقیقات فراوانی انجام شده و اگر بخواهیم مجدد آن‌ها را تکرار کرده و در مجلاتمان آن‌ها را منتشر کنیم کار مناسبی نیست. 

استاد تمام گروه سم شناسی بالینی مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: فعالیت‌هایی که به صورت کارآزمایی بالینی هستند و منجر به رفع مشکل می‌شوند باید در اولویت کار متخصصان قرار بگیرند تا به صورت هدفمند عمل کنند. 

وی درباره متناسب بودن پایان نامه‌ها با مسائل کشور گفت: این مسئله احتمال دارد که در هر زمانی بوده و باشد، اما وظیفه مجری طرح و استاد راهنما این است که مشکل را حل کند تا پایان نامه‌ها متناسب با مسائل و نیاز‌های جامعه باشند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

انتهای پیام/

ارسال نظر